Thursday 19 October 2017

Semalt: SEO, Bilmen Gereken Her Sey

SEO, site pazarlamacilar tarafindan web sitelerinin arama siralamasi sonuç sayfasinda yüksek bir siralamaya sahip olmasini saglamak için yapilan etkinliklerdir veya arama platformundaki görünürlüklerini artirir. Siteler, içerikle alâkali olan anahtar kelimeleri kullanmalidir. Semalt in Kidemli Satis Müdürü Ryan Johnson, hile arama motoru algoritmalarinin arama siralamasinda bir avantaj elde etme günlerinin sona erdigini belirtti. Çagdas pazarda, site sahipleri için içerik stratejileri ve diger SEO yöntemlerini iyi siralamasi ve baglantilari veya hile kullanmamalari esastir.

Asagidaki makale, SEO'yu performansi etkileyeceginden emin olan temel kavramlari özetlemektedir.

içerik

Online pazarlama, içerik pazarlamada önemli bir siçrama gördü. Son dönemde yasanan dalgalanmanin sebebi, Google'in düsük kaliteli içerigi cezalandirmakti. Kalite her zaman miktari geçersiz kilacaktir. Bunu anlamanin bir yolu, SEO'nun pazarlama gereksinimlerinin ne oldugunu açikladigi ve içerik pazarlamaciliginin ayni seyi gerçeklestirmeye çalistigi seklindedir. Iki kavram birbirine baglidir. SEO içerigi talep ediyor ve içeriksiz hiçbir SEO yok. En iyi duruma getirme, etkili anahtar kelimelerin yayinlarina eklenmesi ve tüm sözcük boyunca stratejik olarak kullanilmasi anlamina gelir.

hiz

Bir arama motoru olarak Google'in birincil amaci kullanicilari için en iyi deneyimi sunmaktir. Düsük kaliteli içerige sahip kullanicilar degildir ve site için de ayni sey geçerlidir. Çogu kullanici için hiz esit kalitedir. Bir çevrimiçi kullanici, yüklenmesi çok uzun sürerse, bir web sitesini düsük kaliteli olarak siniflandirir. Sonuç, arama siralamasini olumsuz etkilemektedir. Yavas yüklenen siteler ve sayfalar arama sonuçlarinda üstte görünmez. Daha hizli yükleme kullanici deneyimini gelistirir ve siteler yüksek hemen çikma oranlariyla karsilasmaz. Hiz ayrica, site optimizasyonunun bir parçasi olarak da islev görür.

Baglanti Bina

Pazarlamacinin göz önüne almasi gereken bir diger önemli kavram da baglanti kurmaktir. Bu, diger web sitelerinden, geçerli sitedeki içerige isaret eden yeterli sayida köprünün bulundugundan emin olma islemidir. Arama motorlari, siteler arasindaki baglantilari not alir. Asagidaki iki yolla bir baglantiyi kullanabilirler. Sitede bulduklari baglantilar, konu için ayni türdeki içerige sahip yeni bir web sayfasi bulmalarina veya sonuç sayfasindaki sayfanin nasil siralanacagina karar vermelerine yardimci olur. Bununla birlikte, kaliteli baglantilar elde etmek zordur.

Sosyal Olan Konus

Pazarlamacilar, SEO söz konusu oldugunda sosyal medyanin gücünü gözardi etmemelidir. Sosyal medyada paylasimda bulunuldugunda SEO'nun diger tüm yönleri için, özellikle baglantilar, kalite konularinda ilerlemektedir. Bununla birlikte, genis paylasim da faydalidir. Sosyal medya, çok sayida potansiyel hedef kitleyle konustugu için marka bilinirligi ile yardimci olur. Site sahipleri, içeriklerini yaymak ve paylasmak için kaldirabilecekleri aglari ve sonunda markayi olusturmalidir.

No comments:

Post a Comment